MAVERICK Publications

2016

auteur
Beibei Wang, Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch
titre
Point-Based Light Transport for Participating Media with Refractive Boundaries
article
Eurographics Symposium on Rendering 2016 - EI&I, Jun 2016, Dublin, Ireland. 2016
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/hal-01327239/file/pbgiscattering.pdf BibTex

2013

auteur
Olivier Martin, Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sebastien Schmerber
titre
Flexibility of sensorimotor integration in visual virtual immersion. Case of vestibular patients
article
15ème Congrès international de l'Association des Chercheurs en Activités Physiques et Sportives (ACAPS), Oct 2013, Grenoble, France. 2013
Accès au bibtex
BibTex
armadillo-ssi-albedo-full.png
auteur
Nicolas Holzschuch, Jean-Dominique Gascuel
titre
Double- and Multiple-scattering Effects in Translucent Materials
article
IEEE Computer Graphics and Applications, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2013, Special Issue on Scattering: Acquisition, Modeling and rendering, 33 (3), pp.66-76. 〈10.1109/MCG.2013.19〉
DOI
DOI : 10.1109/MCG.2013.19
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00760054/file/practical_bssrdf.pdf BibTex

2012

auteur
Jacques Lemordant, Jean-Dominique Gascuel, Isabelle Bellin
titre
L'émergence de la réalité augmentée, à la frontière du réel et du virtuel
article
Collection "20 ans d'avancées et de perspectives en sciences du numérique", INRIA, 2012, 3 p
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00813184/file/L_A_mergence_de_la_rA_alitA_augmentA_e_A_la_frontiA_re_du_rA_el_et_du_virtuel.pdf BibTex
teaser-CHU-G-un-vp-troisQuartDessus.png
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sebastien Schmerber, Olivier Martin
titre
Immersive Virtual Environment for Visuo-Vestibular Therapy: Preliminary Results
article
Brenda K. Wiederhold and Giuseppe Riva. CYBER17 - 17th Annual CyberPsychology & CyberTherapy Conference, Sep 2012, Bruxelles, Belgium. IOS Press, 181, pp.187-191, 2012, Studies in Health Technology and Informatics. 〈10.3233/978-1-61499-121-2-187〉
DOI
DOI : 10.3233/978-1-61499-121-2-187
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00690875/file/cyber17-submitted.pdf BibTex
teaser_score.png
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sébastien Schmerber, Olivier Martin
titre
Immersive Virtual Environment for Visuo-Vestibular Therapy: Preliminary Results
article
Journal of CyberTherapy & Rehabilitation, 2012, 5 (2), pp.127
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00690804/file/GASCUEL_JD_word.pdf BibTex

2009

auteur
Olivier Martin, Jean-Dominique Gascuel
titre
Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
article
Cyberpsychology and Behavior, Mary Ann Liebert, 2009, 12 (5), pp.581-673. 〈10.1089/cpb.2009.9991〉
DOI
DOI : 10.1089/cpb.2009.9991
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00386336/file/Abstract_OMartin-JDGascuel_CTCR09.pdf BibTex
auteur
Olivier Martin, Jean-Dominique Gascuel
titre
Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
article
CT14 - 14th Annual CyberTherapy and CyberPsychology Conference, Jun 2009, Villa Caramora, Lago Maggiore, Italy. pp.61, 2009, 〈10.3389/conf.neuro.14.2009.06.061〉
DOI
DOI : 10.3389/conf.neuro.14.2009.06.061
Accès au bibtex
BibTex
CRCM09-vignette.png
auteur
Olivier Martin, Jean-Dominique Gascuel
titre
Reactive Ocular and Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
article
Studies in Health Technology and Informatics, IOS Press, 2009, Annual Review Of Cybertherapy and Cybermedicine, 144, pp.208-210. 〈10.3233/978-1-60750-017-9-208〉
DOI
DOI : 10.3233/978-1-60750-017-9-208
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00527172/file/CTCR09-OMJD-FINAL.pdf BibTex

2008

4lemings-envmap-1000-GL.png
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch, Gabriel Fournier, Bernard Péroche
titre
Fast Non-Linear Projections using Graphics Hardware
article
I3D '08 - ACM Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2008, Redwood City, CA, United States. ACM SIGGRAPH, pp.107-114, 2008, 〈http://dl.acm.org/authorize?067631〉. 〈10.1145/1342250.1342267〉
DOI
DOI : 10.1145/1342250.1342267
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00257806/file/i3d2008-gascuel.pdf BibTex

2005

auteur
Olivier Martin, Laurence Boissieux, Benjamin Julian, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
titre
Posture-movement co-ordination when reaching in immersive visual virtual environment
article
XVIIth International Society for Gait and Posture Research Conference, May 2005, Marseille, France. Elsevier, 21, pp.S19, 2005
Accès au bibtex
BibTex
2005-AUIC-InteractiveMediatedReality_Page_7_Image_0002.jpg
auteur
Raphaël Grasset, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Dieter Schmalstieg
titre
Interactive Mediated Reality
article
Mark Billinghurst and Andy Cockburn. 6th Australasian User Interface Conference, Jan 2005, Newcastle, Australia. Australian Computer Society, 40, pp.21-29, 2005, CRPIT
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00463586/file/2005-AUIC-InteractiveMediatedReality.pdf BibTex

2004

woman.jpg
auteur
Renaud Blanch, Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Non-Realistic Haptic Feedback for Virtual Sculpture
article
[Research Report] RR-5090, INRIA. 2004, pp.15
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00071493/file/RR-5090.pdf BibTex

2003

screenshot2.jpg
auteur
Matthieu Cunzi, Joëlle Thollot, Sylvain Paris, Jean-Dominique Gascuel, Gilles Debunne, Frédo Durand
titre
Dynamic Canvas for Non-PhotorealisticWalkthroughs
article
Graphics Interface, Jun 2003, Halifax, Canada. A K Peters, pp.121--130, 2003, Graphics Interface
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00463592/file/npr_paper.pdf BibTex
ateaser.jpg
auteur
Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
titre
Réalité Augmentée et Environnement Collaboratif : Un Tour d'Horizon
article
AFIG'03, 2003, Saint-Denis, France. 2003
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510184/file/afig2003.pdf BibTex
screenshot1.jpg
auteur
Matthieu Cunzi, Joëlle Thollot, Sylvain Paris, Gilles Debunne, Jean-Dominique Gascuel, Frédo Durand
titre
Dynamic Canvas for Immersive Non-Photorealistic Walkthroughs
article
Proc. Graphics Interface, 2003, Halifax, Canada. A K Peters, LTD., 2003
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510176/file/npr_paper.pdf BibTex
b-slice-64x4.jpg
auteur
Jean-Marc Hasenfratz, Marc Lapierre, Jean-Dominique Gascuel, Edmond Boyer
titre
Real-Time Capture, Reconstruction and Insertion into Virtual World of Human Actors
article
Vision, Video and Graphics, 2003, Bath, United Kingdom. Elsevier, pp.49--56, 2003
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510183/file/VVG-2003.pdf BibTex
auteur
Olivier Martin, Benjamin Julian, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
titre
Evaluating On-line Control of Goal Directed Arm Mouvement While Standing in Virtual Visual Environment
article
Journal of Visualization and Computer Animation, John Wiley & Sons, 2003, 14, pp.253--260
Accès au bibtex
BibTex

2002

spok2.gif
auteur
Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Resolution Adaptive Volume Sculpting
article
Graphical Models, Elsevier, 2002, 63, pp.459-478
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00509970/file/GMOD2001-0012paper.pdf BibTex
NeuroRV2.jpg
auteur
Olivier Martin, Benjamin Julian, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
titre
Evaluating on-line control of goal-directed arm movement while standing in virtual visual environment
article
1st International Workshop on Virtual Reality Rehabilitation, 2002, Lausanne, Switzerland. VRLab-EPFL, Lausane, Switzerland, pp.249--259, 2002
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510033/file/martin_VRMHR02.pdf BibTex
auteur
Laurent Grisoni, Samuel Degrande, Christophe Chaillou, Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
SpinCAS: a step towards Virtual Collaborative Sculpting
article
Virtual Reality International Conference, 2002, Laval, France. 2002
Accès au bibtex
BibTex
integrate.jpg
auteur
Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
titre
MARE : Multiuser Augmented Reality Environment on real table setup
article
ACM SIGGRAPH Conference Abstracts and Applications, 2002, San Antonio, Texas, United States. 2002
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510037/file/sigsk01.pdf BibTex

2001

imageRa.jpg
auteur
Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
titre
Environnement de Réalité Augmentée Collaboratif : Manipulation d'Objets Réels et Virtuels
article
AFIG 01, actes des 14èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2001, Limoges, France. pp.101-112, 2001
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510046/file/afig2001.pdf BibTex
hmd.jpg
auteur
Raphaël Grasset, Xavier Décoret, Jean-Dominique Gascuel
titre
Augmented Reality Collaborative Environment:Calibration \& Interactive Scene Editing
article
Virtual Reality International Conference (VRIC 2001), May 2001, Laval, France. 2001
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510043/file/VRIC2001.pdf BibTex
auteur
Chris Faisstnauer, Jean-Dominique Gascuel, Werner Purgathofer, Michael Gervautz
titre
Construction of an Open Geometry Server for Client-Server Virtual Environments
article
Virtual Reality, 2001, Yokohama, Japan. 2001
Accès au bibtex
BibTex

2000

auteur
Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Practical Volumetric Sculpting
article
Visual Computer, Springer Verlag, 2000, 16 (8), pp.469--480
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00509977/file/FCG99-IS.pdf BibTex

1999

auteur
Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Sculpture virtuelle
article
12èmes journées de l'Association française d'informatique graphique (AFIG'99), Nov 1999, Reims, France. 1999
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00537513/file/FCG99-AFIG.pdf BibTex
auteur
Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Virtual Sculpture
article
P. Brunet and R. Scopigno. Short Papers Proceedings of Eurographics '99, Sep 1999, Milan, Italy. 1999
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00527732/file/FCG99-EGshort.pdf BibTex
elvis.jpg
auteur
François Faure, Chris Faisstnauer, Gerd Hesina, Amaury Aubel, Marc Escher, Frederic Labrosse, Jean-Christophe Nebel, Jean-Dominique Gascuel
titre
Collaborative animation over the network
article
Computer Animation '99, 1999, Genève, Switzerland. 1999
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510068/file/collabAnim.pdf BibTex
auteur
Laure France, Alain Girault, Jean-Dominique Gascuel, Bernard Espiau
titre
Sensor Modeling for a Walking Robot Simulation
article
Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation, 1999, Milan, Italy. 1999
Accès au bibtex
BibTex
lava_render1.jpg
auteur
Dan Stora, Pierre-Olivier Agliati, Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret, Jean-Dominique Gascuel
titre
Animating Lava Flows
article
Graphics Interface (GI'99) Proceedings, 1999, Kingston, Ontario, Canada. pp.203--210, 1999
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510066/file/gi99.pdf BibTex
im1.jpg
auteur
Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Practical Volumetric Sculpting
article
Proceedings of Implicit Surface '99, 1999, Bordeaux, France. 10 p., 1999
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510075/file/FCG99-IS.pdf BibTex

1998

auteur
Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
titre
Fast rendering of sound occlusion and diffraction effects for virtual acoustic environments
article
104th AES Convention, 1998, Amsterdam, Netherlands. 1998
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510083/file/aes104.pdf BibTex
trajectories.gif
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Marie-Paule Cani, Mathieu Desbrun, Eric Leroy, Carola Mirgon
titre
Simulating Landslides for Natural Disaster Prevention
article
9th Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation (EGCAS'98), 1998, Lisbonne, Portugal. 1998
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510087/file/landslides.pdf BibTex
auteur
Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
titre
ECHO & NarSYS - An accoustic modeler and sound renderer
article
ERCIM News, ERCIM, 1998
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00509983/file/echo_narsys.pdf BibTex

1997

auteur
Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
titre
A general model for the simulation of room acoustics based on hierarchical radiosity
article
SIGGRAPH'97 technical sketch, 1997, Los angeles, United States. 1997
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510090/file/sketch.pdf BibTex
auteur
Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
titre
Soundtracks for Computer Animation : Sound Rendering in Dynamic Environments with Occlusions
article
Graphics Interface '97, 1997, Kelowna, Canada. 1997
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510105/file/gi97.pdf BibTex
auteur
Dominique Rossin, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel, Agata Opalach, Mathieu Desbrun
titre
Plateforme d'expérimentation pour la modélisation par surfaces implicites
article
modeleurs géométriques '97, 1997, Grenoble, France. 1997
Accès au bibtex
BibTex

1996

KF3.jpg
auteur
Marie-Paule Cani, Mathieu Desbrun, Jean-Dominique Gascuel, Stéphane Réhel
titre
Kitchen Fiction
article
J. Rossignac and F. Sillion. Eurographics '96, Aug 1996, Poitiers, France
Accès au bibtex
BibTex

1995

auteur
Agata Opalach, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Introduction to Modelling and Animation Using Implicit Surfaces
article
Computer Graphics International, 1995, Leeds, United Kingdom. 1995
Accès au bibtex
BibTex
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Christophe Lyon
titre
A New Set of Tools to Describe and Tune Trajectories
article
Computer Animation'95, 1995, Genève, Switzerland. 1995
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510121/file/NewSetOfTools_CA95.pdf BibTex
canard.gif
auteur
Jean-Dominique Gascuel
titre
Implicit Patches: An Optimized and Powerful Ray Intersection Algorithm for Implicit Surfaces
article
Implicit Surface, 1995, Grenoble, France. 1995
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510131/file/IPatchRayshade_IS95.pdf BibTex
balchoc0_010.jpg
auteur
Alexis Lamouret, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
titre
Combining Physically-Based Simulation of Colliding Objects with Trajectory Control
article
Journal of Visualization and Computer Animation, John Wiley & Sons, 1995, pp.21
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00509995/file/vca95.pdf BibTex

1994

auteur
Jean-Dominique Gascuel
titre
Fabule: Un environnement de recherche pour l'animation et la simulation
article
Les Simulateurs, Troisième Séminaire du groupe de travail français Animation, Simulation, 1994, Villeneuve d'Asq, France. 1994
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510139/file/Fabule.Simulateurs94.pdf BibTex
bonvelo_060.jpg
auteur
Jean-Dominique Gascuel, Marie-Paule Gascuel
titre
Displacement constraints for interactive modeling and animation of articulated structures
article
Visual Computer, Springer Verlag, 1994, 10 (4), pp.191-204. 〈http://www.springerlink.com/content/j517u5r863767h81/〉. 〈10.1007/BF01901286〉
DOI
DOI : 10.1007/BF01901286
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00509998/file/article1.pdf BibTex

1992

auteur
Anne Johannet, L. Personnaz, G. Dreyfus, Jean-Dominique Gascuel, M. Weinfeld
titre
Specification and Implementation of Digital Hopfield-Type Associative Memory with On-Chip Training
article
IEEE Transactions on Neural Networks, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1992, 3 (4), pp.529-539. 〈10.1109/72.143369〉
DOI
DOI : 10.1109/72.143369
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00700043/file/IEEE-TroNN-1991-HopfieldTraining.pdf BibTex